Portal Kullanım Kılavuzu


Marka başvurusu yapmak için, aşağıdaki ekrandaki gibi sol menüden BAŞVURU İŞLEMLERİ altındaki Yeni Başvuru menüsüne tıklayarak menü altındaki Marka işlemine tıklayınız. Devamında ekranın sağındaki bölüm açılır.
Sağdaki bölümde 7 adet adım görünmektedir. Bulunduğunuz adım; aşağıdaki ekrandaki gibi hem üstte kırmızıyla MARKA BAŞVURUSU - ADIM 1/7 şeklinde, hemde bulunduğunuz adımdaki numaranın ve ilerleme çizgisinin yeşil olmasıyla gösterilmektedir.



Marka başvurusu Marka, Eşya, Rüçhan, Sahip, Vekil, Dosya, Ödeme olmak üzere 7 adımdan oluşmaktadır. İşlemleri yapmak için, bulunduğunuz adımdaki bilgileri doldurup sonraki adıma geçmelisiniz. (Sonraki adım zorunlu değilse bir sonraki adıma geçilebilir.) Sonraki adıma geçmek için aşağıdaki ekrandaki gibi bilgileri doldurup alttaki Devam Et butonuna basınız.



Daha sonra aşağıdaki gibi bir ekran açılır. Bulunduğumuz adım 2 oldu ve ilerleme çizgisi ilerleyerek 2 nolu adım numarası yeşil renk oldu. Önceki adımın ise adım numarasının rengi yeşil oldu.
Tekrar önceki adıma dönmek isterseniz aşağıdaki ekranda gördüğünüz Geri butonuna basınız.



Bu şekilde tüm adımları geçerek aşağıdaki ekrandaki gibi son adıma gelinir. Ödeme bilgileri girilerek Düzenlemeyi Bitir butonuna basılır.



Devamında aşağıdaki gibi MARKA BAŞVURUSU ÖNİZLEME ekranı açılır. Bu ekranda tüm adımlarda girdiğiniz bilgiler gösterilir. Bilgilerinizi son kez kontrol etmeniz için yapılmış bir ekrandır.



MARKA BAŞVURUSU ÖNİZLEME ekranının son kısmı aşağıdaki gibidir.
Eğer bilgilerinizi kontrol ederken eksik veya yanlış bir bir bilgi farkettiyseniz aşağıdaki ekrandaki Düzenlemeye Geri Dön butonuna basarak tekrar başvuru adımlarına dönerek tüm adımlarda ileri-geri (Devam et , Geri butonlarına basarak) ilerleyerek değişiklikler yapabilirsiniz.
Eğer bilgilerinizde hata yoksa Onayla & Devam Et butonuna basarak işlemi sonladırınız. Devamında başvurunun başarılı ya da başarısız olduğuna dair bir pencere beklenir.



Başvuru başarısız ise, Uygulama aşağıdaki gibi bir hata penceresi göstererek başvuru ekranına döner. Ekrandaki kırmızı ile yazılı hata mesaj/mesajlarına göre bilgileri düzelterek yeniden başvuru yapınız.
Başvuru Başarısız Penceresi

Başvuru başarılı ise, aşağıdaki bir gibi pencere ile ekranda gösterilir. Pencerede yaptığınız başvuruya dair oluşturulan Başvuru Numarası ve Evrak Numarasını görebilirsiniz. Bu bildirimden sonra işleminiz tamamlanmıştır.

Başvuru Başarılı Penceresi

Marka Bilgileri Ekranı, marka ile ilgili genel bilgilerin girildiği ekrandır.
Alanların yanındaki kırmızı yıldız işareti o alanın zorunlu olduğunu ve mutlaka doldurulması gerektiğini gösterir.
Önyazı Talebiniz varsa, Önyazı Talebi alanında Var seçeneğini seçiniz.
Bu adım zorunludur.
Alanları doldururken; girdiğiniz alandaki bilgi onaylanırsa alandaki yazılar ve kenar çizgileri yeşil, onaylanmazsa kırmızı olacaktır.
Alanları doldurduktan sonra, sonraki adıma geçmek için Devam Et butonuna tıklayınız
Bilgiler hatalı veya eksik doldurulmuşsa sonraki adıma geçmeyecektir. Sorunlu alanlardaki yazılar ve kenar çizgileri kırmızı olacaktır. Ayrıca sorunun ne olduğu yazacaktır. Aşağıda bu duruma örnek bir ekranı görebilirsiniz.

Marka Eşya Listesi ekranı, markanın hangi sınıflara sahip olacağının belirlendiği ekrandır.
Ekranın solundaki bölümde seçebileceğiz eşyalar bulunmaktadır. Buradaki eşyaların yanındaki kutucuklara tıklayarak eşyaları seçebilirsiz.
Seçilen eşyayı kaldırmak(çıkarmak) için tekrar seçtiğiniz eşyanın yanındaki kutucuğa tıklayınız. Eşyalar seçildiğinde sağdaki bölümde gösterilir.
Eğer istediğinz eşyaları bulamadığınızı düşünüyorsanız ekranın altındaki +99 Ekle butonuna tıklayınız. Açılan küçük ekranda isteğiniz eşyaları yazıyla giriniz ve eşya sayısını seçiniz. Daha sonra ekle butonuna basınız. Seçtiğiniz eşyalar ana ekranın sağındaki bölümde gösterilecektir.
Bu adım zorunludur. En az bir eşya seçmelisiniz.
Hiç bir eşya seçmeden sonraki adıma geçmeye calışılırsa, kırmızı renkli hata mesajı çıkacak ve sonraki adıma geçmeyecektir.
Alanları doldurduktan sonra, sonraki adıma geçmek için Devam Et butonuna tıklayınız
Önceki adıma geri dönmek için Geri butonuna tıklayınız

Marka Rüçhan Ekranı, Yurtdışında sahip olduğunuz markanız varsa rüçhan olarak ekleyerek öncelik hakkından faydalanabileceğiniz ekrandır.
Yeni Ekle butonuna tıklayarak rüçhanlarınız ekleyebilirsiniz.
Bu adım zorunlu değildir. Sonraki adıma geçebilirsiniz.
Alanları doldurduktan sonra, sonraki adıma geçmek için Devam Et butonuna tıklayınız
Önceki adıma geri dönmek için Geri butonuna tıklayınız

Marka Sahip Bilgileri Ekranı, başvuru yapılacak markaya sahip olmak isteyen gerçek ve/veya tüzel kişilerin bilgilerinin girildiği ekrandır.
Kuruma daha önce başvuru yapmışsanız öncelikle üsteki Sahip Araması Yap bölümünde Sahip No, T.C. Kimlik No veya Vergi Numarası alanlarını kullanarak arama yapabilirsiz.
Sonuç bulunamazsa yeni sahip eklenmesi gerekmektedir. Alttaki ekranda Yeni Ekle butonuna tıklayarak açılan küçük ekranda yeni sahip ekleyebilirsiniz.
Bu adım zorunludur. En az 1 sahip seçilmelidir.
Hiç bir sahip seçmeden sonraki adıma geçmeye calışılırsa, kırmızı renkli hata mesajı çıkacak ve sonraki adıma geçmeyecektir.
Alanları doldurduktan sonra, sonraki adıma geçmek için Devam Et butonuna tıklayınız
Önceki adıma geri dönmek için Geri butonuna tıklayınız

Marka Vekil Bilgileri Ekranı, Kurumdaki işlemlerinizi yürütmesi için bir Marka Vekiline sahipseniz kullanacağınız ekrandır.
Vekil Sicil Numarasından aratarak varsa ekleyebilirsiniz.
Bu adım zorunlu değildir. Sonraki adıma geçilebilir.
Alanları doldurduktan sonra, sonraki adıma geçmek için Devam Et butonuna tıklayınız
Önceki adıma geri dönmek için Geri butonuna tıklayınız

Dosyalar Ekranı, yükleme işlemlerinin yapılacağı ekrandır.
1. adımdaki Marka Tipi alanında seçtiğiniz gösterim şekline göre dosyaların yükleneceği alanlar açılacaktır.
Zorunlu olmayan alanlar ekranda belirtilmiştir.
Bu adım zorunludur. En az bir dosya yüklenmelidir.
Alanları doldurduktan sonra, sonraki adıma geçmek için Devam Et butonuna tıklayınız
Önceki adıma geri dönmek için Geri butonuna tıklayınız

Ödeme Bilgileri Ekranı, ödeme ile ilgili işlemlerin yapıldığı ekrandır.
Ekranın üst tarafındaki Ücret Bilgisi bölümünde, ücrete konu olan ödeme kalemleri, tutarları ve toplam ödenmesi gereken ücretler gösterilmektedir.
Ekranın alt tarafındaki Ödeme Bilgisi bölümünden ise ödeme işlemini yapabilirsiniz.
Havale/Kurum Tahsilatı, Kredi Kartı(Yeni Ödeme), Kredi Kartı(Provizyon Numarası ile) olmak üzere 3 farklı ödeme şekli bulunmaktadır.
Havale/Kurum Tahsilatı
Ödemeyi daha önceden havale/kurum tahsilatı yolu ile yapmışsanız, bu ödeme şeklini seçiniz. ilgili banka ve dekont bilgileri vb. alanlar girilecektir.
Kredi Kartı(Yeni Ödeme)
Başvuru ekranından ödeme yapmak için bu ödeme şeklini seçiniz. Kredi kartı ile ödemenin yapılacağı Sanal Pos Ekranının üst tarafında Hata Durumunda Kullanabileceğiniz Takip Numaranız:53bfecac-d8d5-4bd3-8ef9-2ae603399f8d" gibi bir alan bulunacaktır. Buradaki numarayı kaydediniz. Sanal pos ekranında gerekli bilgileri(kart bilgileri) girip Gönder butonuna basarak ödeme işleminizi yapabilirsiniz.
Kredi Kartı(Provizyon Numarası ile)
Eğer daha önce başvuru yaparken hata oluştuysa ve ödeme yapmışsanız bu ödeme şeklini seçiniz. Elinizdeki provizyon numarasıyla işleminizi tamamlayabilirsiniz.
Ekrandaki bilgileri doldurduktan sonra işlemi tamamlamak için Düzenlemeyi Bitir butonuna basınız. Daha sonra tüm adımlarda girdiğiz bilgilerin gösterildiği Başvuru Önizleme ekranı açılacaktır. Bilgileri kontrol ediniz. Kontrol esnasında hatalı bilgiler girdiğinizi düşünüyorsanız veya değiştirmek istediğiniz bilgiler varsa Düzenlemeye Geri Dön butonuna tıklayarak başvuru ekranına dönebilirsiniz.
Bilgilerde sorun yoksa, Onayla & Devam Et butonuna basınız.
Ödeme şekli Kredi Kartı(Yeni Ödeme) haricindeyse bilgiler sunucuya gönderilir.
Kredi Kartı(Yeni Ödeme) ödeme şeklini seçmişseniz Sanal Pos Ekranı açılacaktır. Ödeme işlemini yaptıktan sonra Ödeme Penceresini Kapat butonuna basınız. Sonrasında bilgiler sunucuya gönderilir.
Sunucuya başvuru bilgileri gönderiminden, sunucudan cevap gelene kadar Başvurunuz kaydediliyor... İşleminiz Tamamlanmadı... Lütfen sayfayı kapatmayınız şeklinde bilgi penceresi gösterilir.
Sunucudan cevap geldğinde:
Başvuru işlemi başarılı ise; Başvurunuz başarıyla alınmıştır. Başvuru no : 2018/00049 Evrak no : 2018-GE-298 şeklinde bir bilgi penceresiyle size bildirilir.
Başvuru Başarılı Penceresi

Başvuru işlemi başarısız ise; Hata penceresi ve hata mesajı/mesajları gösterilir. Eğer ödemeyi Kredi Kartı(Yeni Ödeme) ile yapmışsanız hata mesajıyla birlikte ayrıca provizyon numarası da gösterilir. Provizyon numarasını kaydediniz. Provizyon numarası ile ödeme şeklini Kredi Kartı(Provizyon Numarası ile) seçerek başvuru işlemini tekrar ücret ödemeden yapabilirsiniz. Bu duruma bir örneği aşağıda görebilirsiniz.
Başvuru Başarısız Penceresi

Resimde, Ödeme tipi Kredi Kartı(Yeni Ödeme) ile yapılırken başvuru kaydı alınamazsa ekranda hem hata mesajı hem de provizyon numarası gösterilmiştir.

Soldaki menüden 'Marka Tescil Belgesi Eksiklik Tamamlama Talebi' başlığına tıklayarak işlem sayfasına ulaşabilirsiniz.

Bu işlem için giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Marka Tescil Belgesi Eksiklik Tamamlama Talebi menüsü

'Marka Tescil Belgesi Eksiklik Tamamlama Talebi' sayfasında, Dosya Numarası alanına işlem yapmak istediğiniz dosyanın numarasını girdikten sonra 'İşleme Git' butonuna tıklayarak bir sonraki aşamaya geçebilirsiniz.

Marka Başvurularım listesi

Bu adım toplam 3 aşamadan oluşan 'Marka Tescil Belgesi Eksiklik Tamamlama Talebi' işleminin ilk adımıdır.

Marka Başvurularım menüsü

Bu adımda 'Marka Tescil Belgesi Eksiklik Tamamlama Talebi' işlemini tamamlamak istediğiniz Marka Dosyanıza ait sahip bilgilerini görüntüleyebilirsiniz.

İlgili sahiplerin bilgilerinde eksiklik var tamamlayabilirsiniz.

Sahip bilgilerini kontrol edip eksikleri tamamladıktan sonra sağda bulunan 'Devam Et' butonuna tıklayarak bir sonraki adıma geçebilirsiniz.

Bu adım toplam 3 aşamadan oluşan 'Marka Tescil Belgesi Eksiklik Tamamlama Talebi' işleminin ikinci adımıdır.

Marka Başvurularım menüsü

Bu adımda 'Marka Tescil Belgesi Eksiklik Tamamlama Talebi' işlemini tamamlamak istediğiniz Marka Dosyanıza ait vekaletname dosyanızı ekleyebilirsiniz.

Vekaletname yüklemek zorunlu değildir.

Varsa vekaletname dosyanızı seçip başvuruya ekledikten sonra sağda bulunan 'Devam Et' butonuna tıklayarak bir sonraki adıma geçebilirsiniz.

Bu adım toplam 3 aşamadan oluşan 'Marka Tescil Belgesi Eksiklik Tamamlama Talebi' işleminin üçüncü adımıdır.

Marka Başvurularım menüsü

Bu adımda 'Marka Tescil Belgesi Eksiklik Tamamlama Talebi' işlemini tamamlamak için yapmanız gereken ödeme ile ilgili bilgileri görebilir, istediğiniz ödeme seçeneğini seçerek ödeme bilgilerini doldurabilirsiniz.

Ekranın üst tarafındaki 'Ücret Bilgisi' bölümünde, ücrete konu olan ödeme kalemleri, tutarları ve toplam ödenmesi gereken ücretler gösterilmektedir.

Ekranın alt tarafındaki 'Ödeme Bilgisi' bölümünden ise ödeme işlemini yapabilirsiniz.

'Havale/Kurum Tahsilatı', 'Kredi Kartı(Yeni Ödeme)', 'Kredi Kartı(Provizyon Numarası ile)' olmak üzere 3 farklı ödeme şekli bulunmaktadır.

'Havale/Kurum Tahsilatı': Ödemeyi daha önceden havale/kurum tahsilatı yolu ile yapmışsanız, bu ödeme şeklini seçiniz. ilgili banka ve dekont bilgileri vb. alanlar girilecektir.

'Kredi Kartı(Yeni Ödeme)': Başvuru ekranından ödeme yapmak için bu ödeme şeklini seçiniz. Kredi kartı ile ödemenin yapılacağı Sanal Pos Ekranının üst tarafında Hata Durumunda Kullanabileceğiniz Takip Numaranız:53bfecac-d8d5-4bd3-8ef9-2ae603399f8d" benzeri bir alan bulunacaktır. Buradaki numarayı kaydediniz. Sanal pos ekranında gerekli bilgileri(kart bilgileri) girip Gönder butonuna basarak ödeme işleminizi yapabilirsiniz.

'Kredi Kartı(Provizyon Numarası ile)': Eğer daha önce başvuru yaparken hata oluştuysa ve ödeme yapmışsanız bu ödeme şeklini seçiniz. Elinizdeki provizyon numarasıyla işleminizi tamamlayabilirsiniz.

Ekrandaki bilgileri doldurduktan sonra işlemi tamamlamak için Düzenlemeyi Bitir butonuna basınız. Daha sonra tüm adımlarda girdiğiz bilgilerin gösterildiği Başvuru Önizleme ekranı açılacaktır. Bilgileri kontrol ediniz. Kontrol esnasında hatalı bilgiler girdiğinizi düşünüyorsanız veya değiştirmek istediğiniz bilgiler varsa Düzenlemeye Geri Dön butonuna tıklayarak başvuru ekranına dönebilirsiniz.

Marka Başvurularım menüsü

Bilgilerde sorun yoksa, Onayla & Devam Et butonuna basınız.

Ödeme şekli Kredi Kartı(Yeni Ödeme) haricindeyse bilgiler sunucuya gönderilir.

Kredi Kartı(Yeni Ödeme) ödeme şeklini seçmişseniz Sanal Pos Ekranı açılacaktır. Ödeme işlemini yaptıktan sonra Ödeme Penceresini Kapat butonuna basınız. Sonrasında bilgiler sunucuya gönderilir.

Sunucuya başvuru bilgileri gönderiminden, sunucudan cevap gelene kadar Başvurunuz kaydediliyor... İşleminiz Tamamlanmadı... Lütfen sayfayı kapatmayınız şeklinde bilgi penceresi gösterilir.

Sunucudan cevap geldğinde:

Başvuru işlemi başarılı ise; Başvurunuz başarıyla alınmıştır. Başvuru no : 2018/00049 Evrak no : 2018-GE-298 şeklinde bir bilgi penceresiyle size bildirilir.

Başvuru işlemi başarısız ise; Hata penceresi ve hata mesajı/mesajları gösterilir. Eğer ödemeyi Kredi Kartı(Yeni Ödeme) ile yapmışsanız hata mesajıyla birlikte ayrıca provizyon numarası da gösterilir. Provizyon numarasını kaydediniz. Provizyon numarası ile ödeme şeklini Kredi Kartı(Provizyon Numarası ile) seçerek başvuru işlemini tekrar ücret ödemeden yapabilirsiniz.


Marka ismi ile resim oluşturmak için kullanabileceğiniz bir araçtır.
Marka İsminden Resim Oluştur
Yukarıdaki linkteki ekrana giderek veri giriş alanına, oluşturmak istediğiniz marka ismini yazarak Resim Oluştur butonuna tıklayınız. Devamında aşağıdaki ekrandaki gibi bir pencere çıkar. Bu penceredeki İndir butonuna tılayarak resmi indirebilirsiniz. İndirdiğiniz resmi marka başvurusu yaparken (Dosyalar ekranında resmi yüklemek için) kullanabilirsiniz.
Başvuru Başarılı Penceresi

Patent Online Araştırma ile ilgili iki ekran mevcuttur. Ekranlara ulaşımı anasayfa (https://online.turkpatent.gov.tr) dan sağlayabilirsiniz.




Yandaki ekran görüntüsü ile gösterilen sol menüden de ilgili ekranlara ulaşabilirsiniz. Ekranlar Patent Araştırma başlığı altındadır.

Dosya Takibi ekranından Başvuru Numarası, Evrak Numarası, Tescil Numarası ile sorgulama yapabilirsiniz.

Detaylı Arama ekranından Buluş Başlığı, Buluş Özeti, Bülten Numarası, Başvuru Numarası, EPC Başvuru Numarası, EPC Yayın Numarası, PCT Başvuru Numarası, PCT Yayın Numarası, Rüçhan Numarası, Yayın Tarihi, Başvuru Sahibi, Buluş Sahibi, Vekil, IPC Sınıfı, CPC Sınıfı, Müşteri Numarası ile sorgulama yapabilirsiniz.

Buluş konusu teknik geliştirmeyi kısaca tanımlayacak ve marka niteliğindeki terimleri kapsamayacak şekilde seçilmeli, tarifname ve özetteki başlıkla aynı olmalıdır.
Buluşla ilgili genel teknik bilgi verilen kısımdır, koruma kapsamının belirlenmesinde ve tekniğin bilinen durumunun sınırlarının çizilmesinde kullanılamaz. Tarifname, istemler ve varsa resimlerde bulunan temel özellikleri içerecek ve buluşun ilgili olduğu teknik alanı belirterek teknik problemin, buluş sayesinde bu problemin çözümünün ve buluşun temel kullanımı ya da kullanımlarının açıkça anlaşılmasına da olanak sağlayacak şekilde yazılmalıdır.
Bültenle ilgili bir patent başvurusuna atanan numaradır.
Patent kayıt edilirken bir başvuruya atanan numaradır.
Avrupa Patenti (Avrupa Patenti Sözleşmesi Türkiye tarafından da 29.01.2000 tarihinde imzalandı. Dolayısıyla tek bir patent başvurusu yapılması suretiyle Avrupa Patent Sözleşmesine üye olan tüm ülkelerde patent alımı mümkün olmaktadır. )başvuru numarasıdır.
EPC başvurusunun yayımlandığı zaman atanan numaradır.
Patent İşbirliği Antlaşması ( bir buluşun, birden çok ülkede korunması istendiği takdirde, bunu kolaylaştırmak ve ekonomik hale getirmek amacıyla üye ülkelerin yapmış olduğu bir antlaşmadır) na göre yapılan başvuruya verilen numaradır.
PCT başvurusunun yayımlandığı zaman atanan numaradır.
Patent hakkına ilişkin tarih bakımından öncelik hakkı anlamına gelmektedir. Buluş (icat)sahibinin, her hangi bir dünya ülkesi üzerinde, resmi olarak ilgili ülkenin Patent Dairesine yapmış olduğu başvuru tarihidir. Yada her hangi bir yerde ürünle ilgili yapmış olduğu sergi ve/veya fuardaki teşhir tarihidir. Yapılan patent başvurusu bu tarihten itibaren kayıtlara geçmektedir. Rüçhan tarihinin geçerli olabilmesi için söz konusu tarihin bir seneyi (1 yılı) aşmamış olması gerekmektedir.
Yayınla ilgili bir patent başvurusuna atanan numaradır.
Başvuru sahibi gerçek veya tüzel kişi olabilir.
Buluş sahibi gerçek kişi olmalıdır.
Başvuru patent vekili tarafından yapılıyorsa bu kısım doldurulur. Başvuru sahibinin ikametgahı yurtdışında ise TÜRKPATENT vekil siciline kayıtlı bir vekil tayin edilmelidir.
Uluslararası patent sınıfı biliniyorsa girilmelidir. IPC ile ilgili detaylı bilgi için bknz: https://www.wipo.int/classifications/ipc/en/
Ortak patent sınıfı biliniyorsa girilmelidir. CPC ile ilgili detaylı bilgi için bknz: https://www.epo.org/searching-for-patents/helpful-resources/first-time-here/classification/cpc.html
Başvuru sahibine Kurum tarafında verilen numaradır.

Dosya Takibi ekranı aşağıdaki gibidir.

Patent Dosya Takibi alanının sol tarafından hangi kriter ile arama yapacaksanız ilgili kriteri seçip sağ tarafındaki kutucuğada seçtiğiniz kriter ile igili bilgiyi girip Ara butonuna basmalısınız.

Arama sonucu Patent Dosya Bilgileri alanında gelecektir.

Gelen sonuç ekranında Yazdır butonu ile yazdırabilir, Dokümanlar butonu ile ilgili dosyanın dokumanlarına ulaşabilirsiniz. Dosyanın dokümanı yoksa Dokümanlar butonu yerinde Doküman Bulunmamaktadır! yazacaktır.

Detaylı Arama ekranı aşağıdaki gibidir.

Hangi kriter ile aranacaksa yanındaki kutucuğa ilgili kriterin bilgisini yazıp Ara butonuna basmalısınız.

Kriter hakkında bilgi almak istiyorsanız Bilgi için tıklayınız... alanına bir kere tıklayıp açıklamayı görebilirsiniz. Ya da Kılavuz ekranından Patent / Patent Online Araştırma altında kriterlerin açıklamalarına ulaşabilirsiniz.

Örnek olarak Buluş Başlığı kriterini inceleyelim.

Önemli Not!!!

Ekranın en üstünde de belirtildiği gibi arama yapmak için kriterlerden en az bir tanesini girmelisiniz.


Girmeden Ara butonuna basarsanız aşağıdaki ekran görütüsündeki gibi bir uyarı ile karşılaşacaksınız. Uyarıyı kapatmak için Tamam butonuna basmalısınız.

Arama sonucunda aşağıdaki gibi bir ekran gelecektir.


Gösterilen Kayıtların Resimlerini Görüntüle butonu ekranda gösterilen başvuruların resimlerini toplu olarak gösterir.



Default olarak 10 kayıt getirilecektir. Comboboxtan 10, 20, 50, 100 seçenekler olmak üzere kaç kayıt gösterileceğini seçebilirsiniz.





Sağ tarafta bulunan Dışa Aktar menüsü ile Kopyala, Yazdır, Excel, Pdf, Cvs butonlarınlarından tabloyu ekranda gösterilen kayıtlar için dışarı aktarabilirsiniz.



Yine sağ tarafta bulunan Sütun Görünürlüğü menüsü ile tabloda görünmesini istemediğiniz alanları gizleyebilir ya da aktif edebilirsiniz. Gizlemek için;
1-) Sütun Görünürlüğüne tıklayınız.
2-) Açılan menüde görünmesini istemediğiniz alana bir kere tıklayınız.

Tekrar görünmesini sağlamak için yine aynı şekilde üzerine bir kere tıklamanız yeterlidir.

Gizledikten sonra Dışa aktar menüsünü kullanırsanız dışa aktardığınız verilerde gizlediğiniz sütunlar olmayacaktır.

Tablonun sütunları aşağıdaki gibidir.
1-) İşlem
2-) Başvuru Numarası
3-) Buluş Başlığı
4-) Buluş Sahibi (Gelen veride parantez içinde müşteri numarasıda gösterilmektedir.)
5-) Başvuru Tarihi 6-) Resim

İşlem sütunu altında buton bulunmaktadır ve sizi ilgili başvurunun dosya bilgilerine yönlendirecektir. Gelen ekranı kapatmak için Kapat butonuna , yazdırmak için Yazdır butonuna ve dokümanlarına ulaşmak için Dokümanlar butonuna tıklayabilirsiniz. Dosyanın dokümanı yoksa Dokümanlar butonu yerinde Doküman Bulunmamaktadır! yazacaktır.

Sütunlarda büyükten - küçüğe ve küçükten büyüğe sıralama mevcuttur. Sütuna bir kere tıkladığınızda küçükten büyüğe, bir kere daha tıkladığınızda büyükten küçüğe sıralayacaktır.

Tablonun sağ üste bulunan Arama alanı ise Başvuru Numarası, Buluş Başlığı, Buluş Sahibi, Başvuru Tarihine göre tablo içerisinde arama yapacaktır.

Resim sütunundaki butona tıklayınca başvuruya ait resimleri getirilecektir. Eğer resim yok ise Resim bulunamadı!... uyarısı alacaksınız.

Tablonun en alt kısmında toplam kaç kayıt geldiği ve hangi kayıtlar arası gösterildiği bilgiside yer almaktadır.